zondag 25 januari 2009

Hee hee,

Tijdje geleden alweer dat ik wat geschreven heb. Komt omdat het ontzettend druk is. Vlieg veel 26 keer in de laatste drie weken. Is prima natuurlijk de thuis kom datum komt al in de buurt zo. Als alles volgens plan zou zijn gegaan dan zou ik gister zijn terug gevlogen. Jammer maar helaas.

Vorig week heb ik mijn de nachtsolo gevlogen, de laatste solo die ik als 'Student pilot' zal vliegen. Was heel mooi en vet, eerst bijna 2 uur lang rondje gevlogen met mijn instructeur om het nachtlanden gewoon goed onder de knie te kunnen krijgen en een landing zonder landingslicht voor het geval hij tijdens de vlucht uit zou vallen. Prima vlucht gehad was heel erg leuk.

Donderdag en vrijdag zijn een klasgenoot, onze instructeur en ik op trip geweest met een van de vliegtuigen. Zouden eerst naar San Francisco maar toen we bij ons eerste punt aan kwamen waar we moesten tanken, bleek dat het weer aan het verslechteren was. We hebben een heel stuk door de wolken gevlogen was allemaal prima heel mooi.

Toen hebben we een planning gemaakt om naar San Diego te gaan via LA. Ook leuk natuurlijk! Daar was het weer beter, zodat de kans op ijs en dergelijke klein was.

Toen we op LA, Santa Monica, aankwamen heb ik de controls weer overgenomen en heb ik van LA naar San Diego gevlogen. Was prachtig heel stuk langs de kust over de ' Grote Oceaan' gevlogen. Op San Diego nog wat approaches geoefend (aanvliegen van een veld op instrumenten). Daarna geland, vliegtuig geparkeerd en taxi gepakt naar huisje van instructeur aan het strand. Daar hebben we geslapen.

Volgende dag zouden we via Palm springs naar Las Vegas vliegen en dan door naar de Grand canyon. Maar aangekomen op palm springs hebben we er voor gekozen om via het zuiden terug te vliegen naar Phoenix omdat het weer niet al te best was in Las Vegas. Sneeuwde er en dat is gevaarlijk zeker in de vliegtuigjes waar wij in vliegen.

Laatste stuk langs de Mexicaanse grens gevlogen, tijdens een tussen landing om te tanken en te wisselen van controls, heb ik nog een PAR approach gedaan. Tijdens die approach praat de toren je helemaal naar de landingsbaan. Dat doet hij door iedere keer te zeggen wat je moet doen. Hij zegt dan:' Slightly high, left of centerline, 2 miles from touchdown" bijvoorbeeld. Was heel leuk en je komt precies goed uit!

Foto's volgen.

Morgen lekker een vlucht naar het zuiden. Voor de rest gaat het allemaal zijn gang.
Moet nog 12 vluchten als alles lekker gaat moet het in drie weken te doen zijn.

Groet Chris

Geen opmerkingen: