dinsdag 16 september 2008

Airborne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Allemaal!


Vandaag was het dan eindelijk zover, het vliegen is begonnen. Eerst moest ik bij Yannick achterin meevliegen om 0600. Dat betekent om 0230 uit bed en 0300 op school om wat voorbereidingen te Mass and Balance, weatherbriefing en een Preflight inspection van het vliegtuig. Voor de eerste keer moet je daar toch wat tijd voor uittrekken terwijl het in werkelijkheid helemaal niet zoveel tijd hoeft te kosten.


Maar goed ik stond om 1000 op het rooster dus ging er vanuit dat ik rond 1030 wel eens take off zou kunnen gaan, maar hoe erg kan iemand er naast zitten. Yannick vertrok om 7.30 dus kon alles alvast een beetje afkijken. Rufus vloog ook veel te laat dus. Rond 1500 was ik eindelijk aan de beurt.


Alle benodigde checklisten gedaan en dan rol je de baan op. Een heel groot stuk asfalt zo ver als je kan kijken. Roep TAKEOFF en daar ga je gas vol open. 60 knopen roteren en je bent los! JE VLIEGT!!!! Wat een heerlijk gevoel is dat. Daarna moet je meteen weer aan de gang. Het is behoorlijk turbulent, het geen betekent dat je bijna geen moment rust hebt omdat je constant moet corrigeren. We gingen naar de Southeast practice aera. Daar hebben we wat bochten gemaakt, wat stijgen, wat landen, gliding descent en naar wat bergen gevlogen. Daarna gingen we naar een vliegveld in de buurt waar we wat Touch and Go's (T&G) hebben gemaakt. De eerste approach werd ik ziek ( was er op voorbereid). De eerste landing heb ik niet kunnen maken instructeur laten doen. Daarna heb ik alles weer zelf gedaan. Volgende approach ging best aardig met wat hulp van de instructeur heb ik hem geland en daarna meteen weer door voor de volgende. Rufus ondertussen ook niet lekker vroeg of we ook voor hem heel effe op de grond konden staan. Volgende T&G werd een full stop taxi back, dan heb je wat mee tijd op de grond. Laatste T&G gedaan op Gateway, toen terug gegaan naar Falcon field daar gingen we landen. Deze landing was beste tot nu toe, krijg hem bijna helemaal zelf op de grond alleen laatste stukje flare-de ik niet helemaal goed ging iets te ver met de neus omhoog.


Al met al een mooie maar zware dag. Hier doe ik het allemaal voor!!


Groetjes!

4 opmerkingen:

Irene zei

ZO GEWELDIG!!!!!!!!
HDKn mam

Opa en Oma zei

Hoi Chris
Ja daar doe je het voor, ook al is dat vroeg.
Prachtig man en geniet ervan.
Groetjes Opa en Oma.

Jolanda zei

Gaaf man!
Ben blij dat het allemaal en betje goed is gegaan.

groeten Jolanda

Wim en Sandra zei

Hoi Chris, hier even een bericht van nabij vliegveld Middenmeer en niet te vergeten Ulkeweg Slootdorp. Ik zat even te googlen op naamgenoten en vond daar opeens CoCo Chris on the web. Super man die eerste vlucht. Is het gebruikelijk dat je ziek wordt tijdens je eerste approach? Krijg ik dat ook als ik een keer meevlieg, of is het onkunde van voorbijgaande aard? Staat de route over de Grand Canyon al op het programma? Nog effe een tippie voor als je het nieuws heb gemist: ik zou m'n geld niet op de bank zetten!

Cheers van Uncle Wim