zondag 7 september 2008

Prima hier...

Hoi allemaal,

Maandagnacht drie uur de wekker, was niet nodig kon toch niet slapen, maar goed eindelijk op weg naar The States! Om 8 uur zou het vliegtuig vertrekken dus moest wel ruim op tijd aanwezig zijn i.v.m. de strenge controles aan de grens en het feit dat een aantal jongens uit de vorige groep, standby was gezet.

De vlucht naar Detroit duur verliep prima en ook de vlucht naar Phoenix verliep prima.

In de aankomsthal stonden de klasgenoten op ons te wachten en om ons meteen naar school te rijden waar we het rooster kregen voor de komende dagen. Toen we naar buiten liepen kwam de hitte je tegemoet als of je tegen een muur op loopt. Daarna werd ik naar het appartement gebracht waar ik in eerste instantie helemaal niet in kon omdat ik de sleutel niet had.

's Avonds zijn we gaan eten in Chilli's, dat was prima lekker de eerste Amerikaanse spareribs gegeten. Ik was blij dat ik toen ik thuis was mijn bed in kon was namelijk al een uur of 48 wakker.

Volgende ochtend ging de wekker alweer voor de eerste schooldag, het is niet zo dat ze je even laten acclimatiseren. We hebben een week grondschool hier en daarna staan we een aantal dagen stil dus ze hadden het ook allemaal best een dag kunnen uitstellen maar ja het is niet anders. De grondschool is er om de belangrijkste dingen nog een keer te bespreken en om vingerafdrukken af te nemen. De politie is ook nog even langs geweest om het een en ander uit te leggen over de Amerikaanse wetten.

Mijn vingerafdrukken zijn goed gekeurd dus niets staat mij wettelijk meer tegen om hier de eerste vlieguren te maken, alleen moet ik nog even de grondschool afmaken en er moeten vliegtuigen met instructeurs vrijkomen. Komende week zal ik nog niet vliegen waarschijnlijk maar de week er op ga ik er van uit dat de eerste uurtjes zullen komen. KAN NIET WACHTEN!!!

Verder kan ik zeggen dat ik het hier erg naar mijn zin heb, weer is altijd warm (heet zelfs), als we even vrije tijd hebben kunnen we lekker het zwembad in springen.

Tot volgende keer!

Chris

2 opmerkingen:

Irene zei

Hey Chris,
Geweldig dat er zoveel mogelijkheden zijn om contact te houden. Met dat praten via msn lijkt het gewoon alsof je in de kamer ernaast staat. Volgende keer moeten we ook ff de cam proberen.
Ben benieuwd hoe het "tuben" was?
Trouwens heerlijk dat je ook gewoon al in een appartementje zit. Ok spreek je gauw dk mam

Daphne zei

Hey Chris,

Ik dacht ik stuur je nog even pittig een berichtje voordat je gaat. Ik dacht alleen dat je 8 uur 's avonds zou gaan vliegen, dus was helaas te laat.Bij deze wens ik je dus veel plezier en lekker genieten van alle leuke dingen die je nog gaat doen.

Groetjes Daphne