vrijdag 17 oktober 2008

SOLO...!!!!!

Hoi Allemaal!!

Eindelijk was het dan zo ver, in mijn eentje de lucht in. Zo als jullie hebben kunnen lezen heb ik nogal wat moeite gehad met landen. Dat resulteerde in een aantal extra beurtjes en zelf een fail op mijn eerste check. De tweede check ging een stuk beter en ik werd gereed bevonden voor mijn solo, fantastisch natuurlijk.

De dag van de solo was prima weer, wind was rustig en de zon stond weer hoog aan de hemel. Eerst zou ik een aantal landingen doen met mijn instructeur en daarna zou ik mijn eerste halfuurtje alleen vliegen. "After this full stop I kick you out of the nest" aldus mijn instructeur.

Halverwege het eerste rondje, met instructeur, kregen we de melding van de toren dat onze transponder ( apparaat dat de toren laat zien waar je zit en hoe hoog) het niet deed en of we hem wilde resetten. Wij dat ding gereset maar hij deed het nog steeds niet. Ik balen als een stekker maar ja we moesten toch terug naar het platform om hem na te laten kijken. Gelukkig ging hij weer aan toen we een stukje verder waren gevlogen en konden dus doorgaan. Na de tweede landing zijn we terug naar school getaxied en heb ik mijn instructeur afgezet bij de wachtende klasgenoten.

Toen begon het echte werk, alleen in de kist een prachtig gevoel kan ik wel zeggen. De rondjes zelf vliegen ging best aardig, het landen ging prima. De tijd vloog werkelijk voorbij voor ik het wist had ik het vliegtuig voor de derde keer op de baan gezet en nog een 'go around' gemaakt ook.

Na de solo mijn das in tweeën en een nat pak. Een prima afsluiter van een prachtige vlucht. Vandaag ga ik zelf naar een ander vliegveld iets verder op om daar een aantal oefeningen te doen. Ook dat is weer spannend.

Dankzij mijn klasgenoten staat alles op film en foto. Ik zou zeggen: "ENJOY".


http://video.google.nl/videoplay?docid=-4423067170075771168&hl=nl



Groetjes Chris

5 opmerkingen:

Irene zei

Echt onwijs gaaf!
Groetjes van allemaal.
Spreek je gauw.

ODK Mam

Wim en Sandra zei

Chris Cruise als Topgun. Goed gedaan man.

Fly like an eagle,
Wim en Sandra

Anoniem zei

CHIRS YOURE THE BOMB!!

Zonde van de 'go around'.. maar de rest van die landing waren nicesssss!
You kick ass, dude!:p

KuSs

Lau

Unknown zei

Beste Chris,

Vet gave film man. Ik krijg spontaan zin om van een flat te springen mijn vleugels uit te slaan en weg te zweven. En dan natuurlijk na een prachtige go around netjes op het troitoir landen. Daarna nog effe lekker zwemmen en klaar is klara. Onwijs gaaf en stoer.
En don't mind about your stropdas, zo mooi was ie toch ook niet.

In afwachting van nieuwe avonturen..................................

Met vriendelijke groet

Ome Jan die helaas niet vliegen kan.

Hannes zei

ha die chris

jammer van die stropdas maar ik heb nog wel een speciaal exemplaar voor je als je thuiskomt
verder vet gaaf allemaal