maandag 6 oktober 2008

Wilde westen, Museum en DXen




Hoi Allemaal,

Vandaag had ik weer lekker weekend! Niet dat ik veel gevlogen heb deze week, schoot niet op met de roostermakers 2 maal maarliefst hadden ze me niet ingepland en dat terwijl ik op dit moment vlak voor mijn check wel graag een aantal dagen achter elkaar zou willen vliegen.

Het landen gebeurt redelijk veilig, alleen komt het nog al eens voor dat ik met alle drie de wielen te gelijk de grond raak in plaats van alleen de achterste twee. Het gevolg daarvan is dat je vrij hard land en weer om hoog kan stuiteren. Het niet regelmatig vliegen en de toch geregeld minder goede landingen hebben ervoor gezorgd dat ik een extra keer moest oefenen.

Mijn eerst Dx zoals dat zo mooi heet, ging werkelijk waar super SLECHT. Leek helemaal nergens. Enige lichtpuntje was dat de laatste landing wel prima was dus bied perspectief. Maar ja niet getreurd dinsdag doe ik opnieuw een Dx en als alles dan beter loopt ga ik mijn check doen. De check is de voorloper van de eerste solo dus zaak dat ik vooral veilig land.

Om de toch wat bittere pil weg te slikken zijn we er maar eens met een paar jongens op uitgegaan vandaag. We hebben de auto gepakt en zijn richting het zuiden gereden naar Tucson. Daar zijn we naar een vliegtuigmuseum van de US Army geweest. Was best leuk om al die oude kisten te zien, maar na 2 uurtjes waren we er toch wel op uit gekeken.

Daarna zijn we door gereden naar een klein stadje Thombstone genaamd. Dit stadje is voor een deel nog in de oude stijl van het " wilde westen". Prima dus lekker cowboys kijken. We zijn even lekker naar de saloon geweest, klein optreden gekeken van een stel cowboys en een sheriff en we zijn nog eventjes op de begraafplaats geweest waar de dooie cowboys werden begraven als ze waren neergeschoten.

Prima dag en landen komt goed!

Meer foto's op....
http://picasaweb.google.com/cberends89/WildeWestenEnMuseum#





Kus Chris

Geen opmerkingen: