dinsdag 4 november 2008

Las Vegas!!!

Hoi hoi,

Na het halen van onze check hoopten Rufus (crewmate) en ik dat we op beurtje 26 samen met de instructeur naar Las Vegas konden vliegen, geen gek idee dacht ik zo!! Dus ons 25e beurtje op zondag en dan maandag naar Las Vegas was de planning. Nadat we waren terug gekomen van 25 keken we op het rooster en daar stond dat we me z'n tweeen de hele dag het vliegtuig hadden en de instructeur had ook alleen vluchten met ons.

Rufus belde onze instructeur of het goed was dat we gingen plannen naar Las Vegas en ik naar de trainingsmanager. Uiteindelijk was het goed, gelukkig.



Dus wij als de donder een planning gaan halen bij jongens die de vlucht al eens gemaakt hadden. Planning nagekeken en in getekend in de navigatiekaarten. Ging om 0200 slapen en de wekker ging om 0330, dat zijn korte nachten.



Om 0330 wakker en naar het vliegveld om het weer te bekijken, vliegtuig na te kijken, brandstof regelen en briefing met de instructeur. De briefing: We hadden iets op een verkeerde manier gedaan dat klopte niet helemaal, opzich niets ernstigs, als we het volgende keer maar goed doen. Maar hij ging bij ieder puntje zeggen "ooow no, you did this wrong" "Ooow no you did this also wrong". Ik dacht als het straks maar niet drie uur lang zo gaat in de vlucht want dan wordt het feest.

Maar de vlucht was prima, ik vloog heen, harstikke gezellig en een hoop mooie dingen gezien vanuit de lucht. Aangekomen bij het luchtruim van Las Vegas bijna 3 uur later, mochten we vlak langs de strip vliegen, we hadden ontzetten veel mazzel dat dat mocht we vlogen langs luxor hotel, The Stratosphere en konden het hoofdveld van Las Vegas zien liggen. We mochten niet landen op het hoofdveld, dat mag niet van school. Maar wel op een veld vlak er boven, prima dus.



Na dat we geland waren op Las Vegas North, zijn we wezen lunchen in een van de casions en nog even door het Venetian hotel gelopen. Ze hebben daar binnen Venetie nagemaakt en het is net of je buiten loopt daar. Ze hebben de wolken en de lucht op het plafond getekend en het is net echt!!


Na twee uurtjes Vegas heeft Rufus teruggevlogen via de Hooverdam naar het vliegveld waar we om 1715 geland zijn.

Een heerlijk maar vermoeiend dagje. Het mooie is dat ik mijn endorsment heb gekregen om nu ook zelf verder dan 25 NM (45 km) bij het vliegveld weg mogen.

Groetjes

1 opmerking:

Anoniem zei

Gaaf hoor! Das wel een voordeeel van zo'n vliegopleiding!! VLIEG je gewoon ff vanuit Phoenix naar LV. Ben jer zo!! :P:P
KuSs
Lau