zaterdag 1 november 2008

Een Check.......

Mensen,

Ondanks het feit dat het af en toe hardwerken is, Indiërs hun best doen je uit de lucht te vliegen en jij zelf er achter komt dat je ook nog niet altijd even handig bezig bent, leef ik nog steeds en heb ik ook best nog wel eens eventjes de tijd om wat leuks te gaan doen. Vanavond bijvoorbeeld heb ik gezellig een halloweenparty van school, weet nog niet hoe ik heen ga, denk als Rambo past wel een beetje bij mijn postuur.

Maar dat is niet de reden dat ik aan het schrijven ben, heb namelijk weer een check gehaald, deze gelukkig wel in 1 keer. Gister laat in de middag (1730) kwam ik terug van een solo. Was er weer eentje waarbij je het idee hebt dat je maar gewoon beter aan de grond had kunnen blijven staan. Als wat normaal best aardig gaat ging me daar een partij niet goed en het geen dat normaal echt bagger gaat ging eindelijk goed. Had eerst wat rond gevlogen in de Southeast practice area. Dat ging al niet heel relaxed een radiocall op de verkeerde frequentie gemaakt, krijg je altijd van die leuke reacties, een paar vliegtuigen beetje laat gezien ( zaten wel op andere hoogte) en mijn stalls leken helemaal nergens op. Terug in het circuit bij Falconfield heb ik niet 1 normaal rondje kunnen vliegen moest van alles anders doen. Toren was het allemaal een beetje kwijt denk ik. Landingen ga ik het niet eens over hebben.

Maar ja je weet wat ze zeggen:'een slechte generale........'. Daar heb ik me dan maar een beetje aan vast gehouden en met succes dus. De check ging een stuk beter, moest een paar dingen doen die ik nog nooit gedaan had, maar ja was niet te moeilijk gelukkig. Eerst moest ik een transition door een andere airspace heen maken, naar een gebied waar ik nog nooit geweest was en tijdens het terug vliegen kreeg ik een simulated instrument air failure. Toen het airwork, de failures en transities er op zaten moest ik naar een ander vliegveld om daar Touch and Go's te maken. Natuurlijk doen de lampen het niet, die aangeven of je te hoog of te laag zit, als je een check hebt. Dus mocht weer gauw door naar falcon field. Landingen gingen niet lekker maar de meeste goed genoeg gelukkig.

Na deze zenuwslopende dag moet ik eventjes kijken of ik morgen vlieg, kan mezelf namelijk wel op het rooster zetten maar moet het een beetje handig aanpakken met de navigatie vluchten.En er komt weer een week van solo's aan. Dinsdag ga heb ik een vlucht van 3 uur met mijn instructeur om te kijken of ik solonavigatie vluchten mag uitvoeren, hetgeen betekend dat ik verder dan 40 kilometer bij het vliegveld vandaag mag komen.
Groetjes

2 opmerkingen:

Irene zei

Hatsiekidee...in de pocket!!!!

dk mam

Anoniem zei

Rambo is hem niet geworden GOK ik zo...! :D